rugsėjo 23, 2011

Daugiakalbystė, vakcina nuo provincialumo



Pranešimas, skaitytas Lietuvių kalbos institute, 2011 m. rugsėjo 23 d., Kalbos ambasadoriaus apdovanojimuose
Manęs paprašė pakalbėti šia tema, ir aš negalėjau ir nenorėjau atsisakyti.
Ko gero, nėra temos, kuri man būtų artimesnė. Daugiakalbystė, kalbų gausa, kultūrų maišymasis man yra ne šiaip spalvingas priedas prie normalios tėkmės, ne vien gyvenimo prieskonis. Tai būtina stiprybė ir keliantis vėjas po sparnais.
Dar daugiau – tai vakcina nuo provincialumo. Taip aš ir pavadinau savo pranešimą.
Ekonominiai daugiakalbystės privalumai yra tokie akivaizdūs, kad net gėda apie juos kalbėti ir kažką įtikinėti. Čia būtų lygiai tas pats, kas įtikinėti, kad sutvarkytas ir asfaltuotas kelias turi ekonominių privalumų prieš duobėtą žvyrkelį. Skaityti toliau...
Visas tekstas skelbiamas protokolai.com

3 komentarai:

aliai rašė...

mielas Uzkalni,
as is tu debilu kurie pirko Tamstos knyga. 1 man padovanojo , kita pirkau. man patiko Tamstos pompa, gryziu padarysiu... mudu kaip dori kaimieciai prisedom prie ekrano . su zmona prisedom. nu ir ka ?
mano galva sis zanras labai greitai zlugs. bybiu karuciai. manau Tamsta galetum buti tarp mesisijo/mecenato ir tarp provokatoriaus/debilo.

nunu rašė...

kiek tau metu? labai vaikiskos tavo mintys

nunu rašė...

cia blogo autoriui